Nowe auto. Top10 najchętniej kupowanych samochodów w PL

Pierwsze cztery kółka. Jedni wybierają styl inni niezawodność, dla jednych liczy cię cena dla drugich inne walory. Pewne są tylko liczby. W styczniu zarejestrowano  17 200 nowych pojazdów, zakupionych przez klientów indywidualnych. Suche choć pewne, liczby niewiele mówią, o wadach i zaletach samochodów. Dlatego  opowiem wam co to za modele i co w nich jest interesującego.

 

W styczniu lista najchętniej kupowanych aut zmieniła się w porównaiu do roku 2018.

W 2019 nadal wybieramy te same modele i marki nowych samochodów co rok wcześniej. Większość modeli w top 10 reprezentuje segment aut B/C. (auta miejskie i niższa klasa średnia). Gusta i portfele sie nie zmieniły.  Zmienił się tylko numer jeden.

Pozycję lidera przejęła od Toyoty Yaris, Skoda Fabia. Różnice nie są jednak kolosalne. Zaledwie 252 sztuki na korzyść Czechów. (2173 vs. 2475 sztuk).

Ranking sprzedaży i rejestracji nowych aut przez klientów indywidualnych, wygląda jak aktualna informacja z zakładowego wyścigu wewnątrz  Grupy Volkswagena. Która marka sprzeda więcej egzemplarzy i jak wiele modeli umieści w Top 10.

TOP 10

Niestety tym razem zbierający dane PZM (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podał tylko 8 z 10 pozycji)

[porównanie stycznia 2019 do stycznia 2018]

  1. Toyota Yaris (979; -1,3%)
  2. Fabia (771:-21,5 %)
  3. Fiat Tipo (626szt. +28,0% )
  1. Skoda Rapid (532; +48,2%) awans o 8 pozycji
  2. Corsa (530 szt.; +17,5%) o 2 miejsca w górę
  3. Tucsona (513; +11,3%)
  4. Octavia (499: +3,3%)
  5. Dacia Duster (472; +36,8%)
  6. ————
  7. ———–

Spektakularny awans czeskiej Skody Rapid  nie ujdzie niczyjej uwadze.

W tekście podsumowującym rok 2018 określiłem Skodę, mianem najbardziej mieszczańskiej tragedii, od czasów Pani Dulskiej.

Pierwszy samochód. Co najchętniej kupują Polacy?

Nadal tak twierdzę. Mimo to kibicuję i trzymam kciuki za szybko awansująca Rapidkę.

Auto mimo oczywistych braków zewnętrznych walorów estetycznych oraz nudnego wnętrza, auto jest obdarzone wieloma zaletami.

Po pierwsze Szkoda należy do segmentu B+. Nadwozie jest klasyfikowane jako miejski kompakt z plecakiem. Linia podobna do limuzyny, ale takiej jakby mniejszej nieco. Jeszcze parę lat temu w tym segmencie królowały sedany z bardzo niepraktyczną klapą bagażnika (patrz Fiat Siena)

Na szczęście Rapid ma nadwozie typu liftback. Czyli jest samochodem 5 drzwiowym, a nie sedanem z nieporęczną klapą, blokującą dostęp do bagażnika. Plus za użyteczność. Łatwo zmieścić części do traktora, jak i zapakować swobodnie 3 dorosłych i sprzęt dla niemowlaka. Wózek, krzesełko, trzy dorosłe walizki plus torby, plecaki itp.

Chciałbym porównać to z Fiatem Tipo.

Drugi plus to wnętrze. Nudne, ale w dobrej jakości materiałów. Spasowane po czesku. Nie na darmo fabryka w Mlada Boleslav wyznacza normy jakości wykonania, producentowi Audi i innych symboli Niemieckiej jakości.

Trzecią niewidoczną zaletą Szkodówki jest silnik TSI. Tysiąc dwieście centymetrów sześciennych pojemności i miła moc 105 KM. Osiągi nie są może imponujące, dziesięć sekund do setki (10 s) i maksymalna prędkość wg. producenta 195 km/h.

W autku miejskim to więcej niż wystarczy. Najpiękniejszą cechą jest elastyczność. Opis techniczny niewiele wam da. Trzeba po prostu poczuć na własnym zadku i plecach jakich przyjemnych wrażeń doznaje się podczas wyprzedzania TIRa czy innego dostawczaka na dwupasmowej drodze. 😀

Ps. wysoka sprzedaż może wynikać również z tego, że Rapid ma być zastąpiony przez model Scale, zaprezentowany w Izraelu pod koniec 2018 roku. To już inny model, bardziej ,,cyfrowy” . Zobaczymy czy podbije serce moje i polskich kierowców, podobnie jak Rapidka.

autor: Charles01

Autor: Charles01 Kliknij

Bartosz #KategoriaB

Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *